Dzięki głębokiemu rozluźnieniu mięśni odczujemy błogi relaks.

Dobra płynące z użytkowania sauny znane były już w starożytności. Jest to idealny sposób na zadbanie o własne zdrowie jak i cudowne odprężenie. Chociaż istnieją pewne przeciwwskazania do używania sauny warszawa, z którymi warto się zaznajomić a także w razie konieczności skonsultować się z doktorem, to znakomita większość osób może skorzystać z jej pozytywnego działania.

 

Możemy rozróżnić dwa główne rodzaje saun: saunę suchą, czyli fińską oraz saunę parową, zwaną także rzymską. Nie licząc tych dwóch saun będziemy mogli spotkać też między innymi saunę na podczerwień (infra red) lub saunę solną. Sauna fińska charakteryzuje się tym, że jej temperatura powietrza mieści się między sześćdziesiąt a sto dziesięć stopni Celsjusza, a wilgotność powietrza pozostaje na poziomie pięciu do piętnastu procent. Co możemy zyskać, dzięki regularnym sesjom w takiej saunie? Z całą pewnością poprawi się odporność naszego organizmu! Dzięki całkowitemu rozluźnieniu naszych mięśni odczujemy pełny relaks, zminimalizujemy stres i pozbędziemy się negatywnych efektów zmartwień.

 

Sauna pomoże oczyścić nam skórę a także ciało z toksyn a ponadto posiada zbawienny wpływ na ludzki układ krążenia, ciśnienie a także pracę serca. Dodatkową zaletą suchej sauny jest fakt, że podczas seansu spalamy niemałą ilość kalorii, a to przekłada się na smukłość naszej figury. Jak powinniśmy przygotować się na pobyt w saunie? Musimy zdjąć całą odzież wraz z bielizną, biżuterią i obuwiem. Dobrze jest, dla higieny wziąć niedługi prysznic a także owinięci własnym ręcznikiem możemy zacząć naszą sesję. Możemy zabrać z sobą jeszcze jeden ręcznik, na którym będziemy mogli usiąść. W saunie nie powinno się siedzieć dłużej aniżeli 15 minut. Mówi się, ażeby między ostatnim posiłkiem a momentem wejścia do sauny minęła przynajmniej godzina. Nie powinno się również pić oraz jeść w trakcie sesji. Co jest jeszcze bardzo istotne, to fakt, że z sauny nierzadko będziemy korzystać z innymi osobami. Powinniśmy zachowywać się w taki sposób, by każdy w saunie mógł się skupić oraz oddać odprężeniu. Po zakończonym posiedzeniu powinno się ponownie wziąć prysznic. Zaleca się, ażeby nie używać detergentu do naszego ciała a ponadto by woda była chłodna. Warto odpocząć po całej sesji nawet do trzydziestu minut. Świetnym pomysłem jest zaplanowanie wizyty w saunie na koniec dnia, gdy po miłym odprężeniu nie jesteśmy zmuszeni już nigdzie pędzić.

 

Nasz sen będzie odczuwalnie głębszy i lepszej jakości. Natomiast następnego dnia będziemy się czuć zregenerowani a także wypoczęci. Z sauny będziemy mogli dziś skorzystać w bardzo wielu miejscach. Niesłychanie dużo salonów SPA, hoteli czy też agroturystyk oferuje nam taką możliwość. Fani tej formy relaksu mogą zainstalować saunę we własnym domu lub w ogrodzie. W ostatnim czasie na ogromnej popularności bardzo zyskują przenośne sauny bądź sauny beczki. Nie ma się co dziwić, iż tak wiele ludzi wybiera ten prosty sposób na zrobienie dla siebie czegoś przyjemnego. Praktykowane już od wielu wieków, dla wielu z nas jest wręcz normalną metodą zadbania o swoje zdrowie. Jeśli nadal nie próbowałeś, nie zwlekaj dłużej i wybierz się do sauny, a Twoje ciało na pewno ci się odwdzięczy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back To Top