Traktujmy social media jak własną służbową sferę.

W momencie kiedy Facebook rozpoczynał własną przygodę, nikt nawet w najśmielszych marzeniach nie mógł przewidzieć jego sukcesu. Dla zwykłego internauty jest doskonałym komunikatorem z najbliższymi oraz znajomymi natomiast dla marketingowców narzędziem pracy. Aktualnie nie jedno wydawnictwo oferuje warsztaty z zakresu social media. Na nich uczą się, że właściwie każdy element w komunikacji jest bardzo ważny i że w świecie globalnej sieci internet nie ma miejsca na komplikacje.

Kierowanie Facebook stało się zawodem XIX wieku. Gdy się zastanowimy troszkę szerzej nad hasłem media społecznościowe, to w łatwy sposób dojdziemy do wniosku, że jest to produkt “społeczny”. A przynajmniej mający taką otoczkę. Dlatego też sprawa komunikacji w marketingu musiała przejść pewne przeobrażenie. Przedsiębiorstwa chcąc podtrzymać zaangażowanie swoich wielbicieli, są zmuszone do ciekawych zagadek, rankingów, głosowań czy wielu innych przyciągających uwagę postów. Pamiętajmy, iż każda osoba mająca profil przykładowo na Fb, posiada złudne wyobrażenie, że to jest jego osobity obszar, w internecie. To bardzo złe wrażenie, ale zmusza to marki, do prowadzenia bardziej osobliwej komunikacji. Publikowanie postów w social media powinno mieć charakter personalny. Marka musi stworzyć własnego ambasadora, który relacjonować będzie wszystkie wydarzenia w firmie.

Pomysłowość i zaangażowanie nie mogą mieć granic. Facebook to miejsce gdzie każdy ciekawy pomysł na nowych fanów a także dzielenie się odczuciami może okazać się viralowy. Fotografię powinny odbiegać od palety barw szablonu strony FB. To dzięki temu nasze posty łatwiej rzucą się w oczy w trakcie przewijania tysięcy postów. Wszelkie zasięgi są wykonywane przez algorytm, który z chęcią wynagradza zdjęcia, na których znajdują się uśmiechnięci ludzie. Traktujmy media społecznościowe jak osobistą służbową przestrzeń. Kontaktujmy się przez niego z innymi markami. Dzielmy się komunikatami, oznaczajmy a także sami dodawajmy komentarze. W taki sposób szybko osiągniemy społeczny sukces w internecie.

Źródło: wydawnictwo Chełm

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back To Top